اینورتر اینوت: معرفی تخصصی، تنظیمات + دفترچه و کاتالوگ
اینورتر اینوت یکی از برندهای آسیایی باسابقه در بازار ایران است و طرفداران بسیاری دارد. درایو invt با داشتن مدلهای مختلف و تخصصی برای کاربری های مختلف، اعم از اینورتر سنگین کار، درایو تخصصی پمپ و فن، درایو تخصصی برای محیطهای آلوده، اینورتر تخصصی برای دستگاهسازها و … تقریبا همه نیازمندی های صنعتی را پوشش میدهد. این در حالی است که ما این تنوع را در کمتر برندی شاهد هستیم. این موارد در کنار قیمت مناسب اینورتر اینوت امروز در بازار منجر به این شده است که در میان برندهای آسیایی، خرید اینورتر اینوت سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ما به معرفی مختصر مدلهای مختلف درایو invt و مطالب کاربردی مرتبط میپردازیم.
عزیزان سریع میپردازیم به اصل مطلب . پس با ما همراه باشید!
معرفی کمپانی invt – سازنده اینورتر اینوت
اینورتر اینوت این روزها یکی از برندهای محبوب و پرفروش بازار است. درایو invt توسط شرکتی به همین اسم ساخته می شود که یکـی از مهمترین تولید کنندگان درایو در قاره کهن است. درایو های اینوت به دلیل مرغوبیت و قیمت مناسب، مدت هاست در کشور ما در حال استفاده و محبوب است.
دفتر مرکزی اینوت در شهر بندری Shenzhen – چین

مدل های مختلف درایو اینوت GD200A, GD20, GD27, GD10 و GD270, GD350A است. برای بررسی بیشتر جزئیات و مشخصات فنی هر مدل در ادامه با ما همراه باشید.
بررسی مدلهای مختلف درایو invt
درایو invt در حال حاضر دارای تنوع بسیار زیادی در بازار است. همانطور که در بالا هم اشاره شد انواع مدل اینورتر اینوت عبارتند از مدل های GD10, GD20, GD27, GD200A, GD270, GD350A. هر کدام از این مدلها در جایگاه خود بهترین مدل هستند و کاربری های خاص خود را دارند. سری های اصلی درایو invt شامل موارد زیر است:
- اینورتر اینوت مدل invt GD10 برای استفاده ورودی تک فاز و سه فاز تا توان 2.2 کیلووات (3 اسب).
- درایو اینوت مدل invt GD20 برای استفاده سنگین کار تک فاز و سه فاز تا توان 110 کیلووات.
- درایو اینوت مدل invt GD27 برای استفاده سنگین کار تک فاز و سه فاز تا توان 22 کیلووات.
- اینورتر پمپ خورشیدی اینوت مدل GD170-PV برای استفاده تک فاز و سه فاز تا توان 200 کیلووات.
- درایو اینوت مدل invt GD200A برای استفاده های سنگین کار و سبک کار که تا توان 500 کیلووات عرضه می گردد
- درایو اینوت مدل invt GD270 برای استفاده های پمپ و فن و سبک کار که تا توان 500 کیلووات عرضه می گردد
- درایو اینوت سری invt GD350A برای استفاده های پیچیده کلوز لوپ یا حلقه بسته.
در ادامه به معرفی مختصر درایو invt و مدلهای مختلف آن میپردازیم.
اینورتر اینوت invt GD10
اینورتر اینوت invt GD10 دستگاهی واقعا کار راهانداز عالی در عین سادگی است. این درایو با مد کنترل V/F سابقه بسیار خوبی داره طوریکه بسیاری از دستگاهسازها حاضر نیستند اون رو حتی با برندهای اروپایی جایگزین کنند.
اینورتر invt GD10 دارای کیپد (نمایشگر) جداشونده است که بسیار میتونه مفید باشه. یکی از بزرگترین مزایای درایو invt GD10 این هستش که با توجه به ساختار داخلی اش دارای 7 عدد IGBT مجزا هستش و لذا تعمیر اون بسیار ساده و سهل هستش.
نکته: درایو invt GD10 سنگین کار نیست و برای کارهای سنگین مثل بالابر ساخته نشده. به این دلیل که VECTOR CONTROL نداره.
درایو invt GD10 اینوت بصورت ورودی تکفاز و ورودی سهفاز و در رنج 200 وات تا 2.2 کیلووات (نیم اسب تا سه اسب) در این نمایندگی رسمی اینوت invt موجود است.
درایو invt GD10 اینوت همانند سایر مدلهای invt نرمافزاری بسیار قوی داره، PLC داخلی داره و … . لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD10 استفاده کنید. در ادامه میتوانید کاتالوگ راهنمای راهاندازی فارسی درایو اینوت invt GD10 را بصورت PDF دانلود نمایید(کاتالوگ فارسی اینورتر درایو اینوت) . با این وجود چنانچه منوال فارسی اینورتر اینوت invt GD10 مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD10 به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD10
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD10 می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD20
اینورتر اینوت invt GD20 سابقه بسیار درخشانی داره و اغلب برای انواع کارهای سنگین بعنوان یک اینورتر قوی واقعا امتحان خودش رو پس داده.
اینورتر invt GD20 دارای کیپد(نمایشگر) جداشونده در توانهای بالای 2.2kW است و در توانهای تا 2.2kW هم درصورت ضرورت نمایشگر اکسترنال قابل سفارش است که بسیار میتونه مفید باشه.
درایو invt GD20 وکتور کنترل بسیار پیشرفته داره. لذا برای بسیاری از کارها بعنوان درایو سنگین کار مناسب خواهد بود. اینورتر invt GD20 اینوت تا توان 37 کیلووات دارای چاچر ترمز داخلی است و همچنین در توانهای بالاتر هم مدل چاپردار در این نمایندگی رسمی اینورتر اینوت موجود است. بعلاوه درایو invt GD20 اینوت در رنج 18.5 کیلووات و بالاتر دارای چوک DC داخلی میباشد.
اینورتر اینوت invt GD20 بصورت ورودی تکفاز و ورودی سهفاز و در رنج 400 وات تا 110 کیلووات در این نمایندگی رسمی درایو invt موجود است.
درایو invt GD20 اینوت همانند سایر مدلهای invt نرمافزاری بسیار قوی داره، PLC داخلی داره و … . لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD20 استفاده کنید. در ادامه میتوانید کاتالوگ فارسی راهاندازی فارسی درایو اینوت invt GD20 را بصورت PDF دانلود نمایید(کاتالوگ فارسی اینورتر درایو اینوت) . با این وجود چنانچه دفترچه منوال فارسی اینورتر اینوت invt GD20 مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD20 به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD20
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD20 می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD27
اینورتر اینوت invt GD27 یک مدل جدید از اینوت است و اغلب برای انواع کارهای سنگین بعنوان یک اینورتر قوی شناخته می شود. یکی از مشخصات این درایو قابلیت کار در دمای محیطی تا 60 درجه سانتیگراد است که این مورد درایو GD27 اینوت را از سایر دستگاههای مشابه خود متمایز می کند. کیپد(نمایشگر) آپشنال این درایو جهت نصب روی درب تابلو، در این نمایندگی اینورتر اینوت موجود است.
درایو invt GD27 وکتور کنترل بسیار پیشرفته داره. لذا برای بسیاری از کارها بعنوان درایو سنگین کار مناسب خواهد بود. همچنینinvt GD27 اینوت در همه توان ها دارای چاچر ترمز داخلی است.
اینورتر اینوت invt GD27 بصورت ورودی تکفاز و ورودی سهفاز و در رنج 400 وات تا 22 کیلووات در این نمایندگی رسمی درایو invt موجود است.
درایو invt GD27 اینوت همانند سایر مدلهای invt نرمافزاری بسیار قوی داره، PLC داخلی داره و … . لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD27 استفاده کنید. در ادامه میتوانید کاتالوگ فارسی راهاندازی فارسی درایو اینوت invt GD27 را بصورت PDF دانلود نمایید(کاتالوگ فارسی اینورتر درایو اینوت) . با این وجود چنانچه دفترچه منوال فارسی اینورتر اینوت invt GD27 مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD27به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD27
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD27 می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD200A
اینورتر اینوت invt GD200A یکی از قویترین اینورترهای بازار است. این مدل invt سابقه بسیار درخشانی داره و برای انواع کارهای سنگین و سبک استفاده میشه چرا که روی پلاک این اینورتر اینوت دو رنج حک میشه. یک رنج برای کار سبک و دیگری برای کار سنگین. به این نوع اینورترها اینورتر Dual Rating یا دو رنجه هم گفته میشود.
اینورتر invt GD200A دارای کیپد(نمایشگر) جداشونده در توان بالای 15kW است و در توانهای تا 15kW هم درصورت ضرورت نمایشگر اکسترنال قابل سفارش است که بسیار میتونه مفید باشه.
درایو invt GD200A وکتور کنترل بسیار پیشرفته داره. لذا برای بسیاری از کارهای سنگین مناسب خواهد بود. اینورتر invt GD200A اینوت تا توان 30 کیلووات با چاچر ترمز داخلی در این نمایندگی رسمی اینورتر invt موجود است. بعلاوه درایو invt GD200A اینوت در رنج 350 کیلووات و بالاتر دارای فیلتر یا چوک ورودی AC داخلی میباشد.
همچنین اینورتر اینوت invt GD200A دارای فیلتر نویز داخلی (EMC) است که در محیطهای حساس بسیار مفید است. این دستگاه invt GD200A در رنج 0.75 تا 1000 کیلووات در این نمایندگی رسمی اینورتر اینوت موجود است.
درایو invt GD200A اینوت همانند سایر مدلهای invt نرمافزاری بسیار قوی داره، PLC داخلی داره و … . اینورتر invt GD200A دارای تنشن کنترل (Tension Control) است و همچنین دارای 8 ورودی دیجیتال است که در کاربری کرین و جرثقیل بسیار مفید خواهد بود. در کمتر درایوی شما شاهد جمع چنین امکاناتی خواهید بود. لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD200A استفاده کنید. در ادامه میتوانید کاتالوگ راهاندازی فارسی اینورتر اینوت invt GD200A را بصورت PDF دانلود نمایید(کاتالوگ فارسی اینورتر درایو اینوت). با این وجود چنانچه دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD200A مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD200A به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD200A
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD200A می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD270
اینورتر اینوت invt GD270 بهترین و پر آپشن ترین اینورتر پمپ و فن است. چنین امکاناتی را فقط می توان در بهترین برندهای اروپایی یافت و درایو invt GD270 به آن مجهز شده است. مانند Multi-Pump Control, Fire-Mode و بسیاری از قابلیتهای تخصصی
اینورتر invt GD270 دارای کیپد(نمایشگر) جداشونده در توان بالای 22kW است و در توانهای تا 22kW هم درصورت ضرورت نمایشگر اکسترنال قابل سفارش است که بسیار میتونه مفید باشه.
درایو invt GD270 دارای بهترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری روز دنیا میباشد. اینورتر invt GD270 قابلیت ارتباط با انواع شبکه های صنعتی از قبیل Profibus, Profinet (پروفیباس و پروفینت) و … را دارد. سیستم های به روز اینترنت اشیا (IoT) در این درایو تعبیه شده است و شما میتوانید بصورت وایرلس از راه دور و از طریق اپلیکیشن موبایل به کنترل و مانیتور این اینورتر بپردازید.
همچنین اینورتر اینوت invt GD270 دارای فیلتر نویز داخلی (EMC) است که در محیطهای حساس بسیار مفید است. درایو اینوت invt GD270 در رنج 1.5 تا 500 کیلووات در این نمایندگی رسمی درایو اینوت موجود است.
درایو invt GD270 اینوت همانند سایر مدلهای invt نرمافزاری بسیار قوی داره، PLC داخلی داره و … . درایو invt GD270 مجهز به قابلیت کنترل بوسترپمپ بصورت تخصصی است و قابلیت کنترل تا 8 پمپ را دارد. لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD270 استفاده کنید. در ادامه میتوانید دفترچه راهنمای راهاندازی فارسی اینورتر اینوت invt GD270 را بصورت PDF دانلود نمایید(کاتالوگ فارسی اینورتر درایو اینوت) . با این وجود چنانچه دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD270 مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD270 به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD270
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD270 می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD350A
اینورتر اینوت invt GD350A یکی از پیشرفتهترین اینورترهای بازار است. این مدل invt امکانات بسیار حرفهای برای کارهای پیچیده داره و کمتر درایوی را شما میتوانید پیدا کنید که دارای چنین امکاناتی باشه. این اینورتر دارای یک نمایشگر جداشونده گرافیکی است.
درایو invt GD350A وکتور کنترل بسیار پیشرفته Close-Loop برای انواع کنترل های حساس اعم از کنترل سرعت، کنترل پوزیشن، کنترل گشتاور، کنترل تنشن و … داره. اینورتر invt GD350A اینوت تا توان 37 کیلووات دارای چاچر ترمز داخلی است و همچنین در توانهای بالاتر هم مدل چاپردار در این نمایندگی رسمی اینورتر invt موجود است. بعلاوه درایو invt GD350A اینوت در رنج 18.5 کیلووات و بالاتر دارای چوک DC داخلی است.
همچنین اینورتر اینوت invt GD350A دارای فیلتر نویز داخلی (EMC) است که در محیطهای حساس بسیار مفید است. اینورتر invt GD350A دارای تنشن کنترل (Tension Control) تخصصی با پارامترهای ویژه برای سناریوهای مختلف است. در کمتر درایوی شما شاهد جمع چنین امکاناتی خواهید بود. درایو اینوت invt GD350A در رنج 1.5 تا 200 کیلووات در این نمایندگی رسمی اینورتر اینوت موجود است.
درایو invt GD350A دارای بهترین امکانات نرمافزاری و سختافزاری روز دنیا میباشد. یکی از امکانات این دستگاه قابلیت کنترل دستگاهها بصورت Master/Slave است. اینورتر invt GD350A قابلیت ارتباط با انواع شبکه های صنعتی از قبیل Profibus, Profinet (پروفیباس و پروفینت)و … را دارد. سیستم های به روز اینترنت اشیا (IoT) در این درایو تعبیه شده است و شما میتوانید بصورت وایرلس از راه دور و از طریق اپلیکیشن موبایل به کنترل و مانیتور این اینورتر بپردازید.
لذا با توجه به مفصل بودن برنامه اینورتر اینوت، برای تنظیمات یا بررسی خطاهای آن، بهتر است از دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD350A استفاده کنید. در ادامه میتوانید کاتالوگ راهنمای راهاندازی فارسی درایو اینوت invt GD350A را بصورت PDF دانلود نمایید. با این وجود چنانچه دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD350A مشکل فنی شما را برطرف نکرد، کارشناسان ما جهت راهنمایی و آموزش تنظیمات اینورتر invt GD350A به شما کمک خواهند کرد.
دفترچه راهنمای فارسی اینورتر اینوت invt GD350A
همچنین برای بررسی مشخصات و جزئیات یا بررسی قیمت و نهایتا خرید درایو اینوت سری invt GD350A می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.
اینورتر اینوت invt GD350 IP55
اینورتر اینوت invt GD350 IP55 یکی از بهترین اینورترها مخصوص محیط های آلوده است. بدنه این درایو با سطح حفاظتی IP55 مانع ورود قطرات آب و همچنین انواع ذرات موجود در محیط به داخل بردهای دستگاه خواهد شد. در محیطهای پر گرد و خاک با توجه به بدنه این دستگاه شما میتوانید با خیال آسوده از اینورتر استفاده نمایید.
همچنین این اینورتر دارای یک سوئیچ در ورودی برای قطع/وصل سه فاز ورودی است. این سوئیچ میتواند هنگام بررسی، نگهداری یا تعمیرات برای قطع قدرت سه فاز ورودی استفاده شود.
GD350 IP55 همانند درایو invt GD350A مجهز به انواع امکانات پیشرفته است و تقریبا در همه کاربری ها قابل استفاده است. اینورتر invt GD350 IP55 قابلیت ارتباط با انواع شبکه های صنعتی از قبیل Profibus, Profinet (پروفیباس و پروفینت) و … را دارد. سیستم های به روز اینترنت اشیا (IoT) در این درایو تعبیه شده است و شما میتوانید بصورت وایرلس از راه دور و از طریق اپلیکیشن موبایل به کنترل و مانیتور این اینورتر بپردازید.
اینورتر اینوت invt GD350 IP55 در رنج 4 تا 110 کیلووات در این نمایندگی رسمی درایو invt موجود است.
دفترچه راهنمای اینورتر اینوت invt GD350 IP55
خلاصه مشخصات مدلهای درایو invt بصورت جدول
درایو مدیوم ولتاژ (MV) اینوت - INVT
کمپانی اینوت یکی از معدود تولیدکنندگان اینورتر ولتاژ متوسط (Medium Voltage) در آسیا می باشد
درایو مدیوم ولتاژ این شرکت با عنوان GD5000 است که رنجهای آن بصورت زیر می باشد:
سطح ولتاژ 3.3kV: رنج توانی: 2500-220 کیلووات
سطح ولتاژ 4.16kV: رنج توانی: 3150-250 کیلووات
سطح ولتاژ 6.6kV: رنج توانی: 5000-315 کیلووات
سطح ولتاژ 11kV: رنج توانی: 8000-400 کیلووات
مدلهای قدیمی اینورتر اینوت
تولید این درایو های اینوت متوقف شده است
درایو اینوت سری CHV160A
درایو اینوت سری CHE100
درایو اینوت سری CHF100A
درایو اینوت سری CHV100
آموزش اینورتر اینوت
حتما پیش آمده است برای شما که بعد از خرید اینورتر اینوت در مراحل بعد برای استفاده و نصب آن دچار سوالاتی شده اید و نیاز به آموزش اینورتر اینوت درشته اید. در این قسمت ما سعی میکنیم برخی از مهمترین نکاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید را در قالب یک بخش کوچک برای آموزش درایو اینوت تقدیم شما نماییم.
⚠ رعایت تمام نکات ایمنی و کاربردیِ مندرج در دفترچه اصلی و کاتالوگ اینوت ضروریست. راهنمای ما همه مطالب و جزئیات را در بر ندارد.
نکات نصب اینورتر اینوت
قبل از آموزش تنظیمات اینورتر اینوت، بایستی نکاتی را رعایت فرمایید برای نصب اینورتر اینوت. به آیتم های زیر عنایت داشته باشید. در هر مورد سوالی داشتید با ما در تماس باشید لطفا.
- جهت استپ/استارت موتور هرگز از قطع/وصل برق ورودی یا خروجی اینورتر استفاده نکنید.
- اگر دمای محیط بیش از 40 درجه یا ارتفاع محل نصب از سطح دریا بیش از 1000m است، توان اینورتر باید حداقل یک رنج بالاتر از بارِ آن باشد.
- اینورتر را بصورت عمودی نصب کنید و مطمئن شوید که تهویه گرما بخوبی صورت میگیرد.
- رطوبت، گردوخاک و ذراتشیمیایی/خورنده به دستگاه آسیب میزند. تمهیدات لازم را بیندیشید
- فیوز تندسوز (fast) با مشخصه aR، بهترین حفاظت برای ورودی اینورتر است.
- اگر نوسانات ولتاژ ورودی اینورتر بیش از 3% باشد، استفاده از چوک ورودی ضروریست.
- چنانچه طول کابل موتور بیش از 50m است، نصب چوک در خروجی اینورتر توصیه میگردد.
- استفاده از سیستم ارت استاندارد برای دستگاه توصیه میگردد.
- دقت شود اینورترِ ورودی سهفاز، به هیچوجه نیازی به سیم نول ندارد.
- چنانچه بیش از یکسال است که دستگاه به برق متصل نشده است، خازنها باید احیا گردند.
آموزش نصب اینورتر اینوت در تابلو برق
شکل زیر روش نصب اینورتر اینوت در تابلو برق را نمایش می دهد. همانطور که ملاحظه می شود برای تهویه بهینه، بایستی اینورتر اینوت بصورت عمودی در تابلو برق نصب شود
همچنین درایو اینوت را بایستی بصورت زیر در تابلو برق نصب کنید به نحوی که فواصل آزاد به اندازه لازم در اطراف آن جهت تهویه وجود داشته باشد.
آموزش اتصال و نصب ترمینالهای قدرت درایو اینوت
جهت شناسایی و نصب ترمینالهای درایو اینوت لطفا به جدول زیر عنایت فرمایید. همچنین با توجه به پلاک موتور و نوع اینورتر اینوت که تکفاز است یا سه فاز، سربندی کلاف های موتور را به درستی انجام دهید. درصورت وجود سوال لطفا تماس بگیرید.
| ترمینال | رنج مربوطه | توضیحات |
| L , N | اینورتر ورودی تکفاز | این ترمینالها برای اتصال فاز و نول ورودی است. |
| R, S, T | اینورتر 380v | این ترمینالها برای اتصال سهفاز ورودی است. |
| U, V, W | همه رنجها | این ترمینالها برای اتصال به موتور سهفاز است. |
| PE | همه رنجها | این ترمینال برای اتصال کابل اِرت است. |
| PB, (+) | زیر 45kW | برای اتصال به مقاومت ترمز (درصورت نیاز) |
| (+), (-) | بالای 2.2kW | ترمینالهای باس DC |
| سربندی کلافهای موتور | اینورتر 220v | اگر ولتاژ پلاک موتور 220/110 است، موتور را بصورت ستاره و اگر 380/220 است آن را مثلث سربندی کنید. |
| اینورتر 380v | اگر ولتاژ پلاک موتور 380/220 است، موتور را بصورت ستاره و اگر 660/380 است آن را مثلث سربندی کنید. |
آموزش نحوه اتصال ترمینالهای کنترل درایو اینوت
سیم بندی ترمینالهای کنترلی مرحله بعد در آموزش درایو invt می باشد. برای اتصالات مدار کنترل اینورتر اینوت از دیاگرام زیر کمک بگیرید(تنظیمات پیشفرض با پرانتز مشخص شدهاند) در صورت وجود سوال و ابهام لطفا تماس حاصل فرمایید.
آموزش دکمه کیپد اینورتر invt
همانطور که میدانیم در بحث تنظیمات اینورتر اینوت، کیپد یا نمایشگر نقش مهمی بر عهده دارد. شکل زیر کیپد یا نمایشگر اینورتر اینوت را به همراه توضیح کوتاه درباره قسمتهای مختلف آن نشان می دهد.
همانطور که ملاحظه میشود در طرفبت قسمت نمایشگر، LED های کوچکی هستند که برای وضعیت های مختلف معانی متفاوتی دارند. جدول زیر معنی روشن بودن خاموش بودن یا چشمک زدن این LED ها را در عملکرد درایو invt آموزش می دهد.
|
آیتم |
نام |
توضیحات |
|
EDهای وضعیت |
RUN/TUNE |
روشن:کارکردِ موتور چشمکزن: درحال شناسایی موتور |
|
FWD/REV |
نشانگر تغییر جهت چرخش (راستگرد یا چپگرد) |
|
|
LOCAL/REMOT |
خاموش:کنترل از کیپد چشمکزن:کنترل از ترمینال روشن:ازمُدباس |
|
|
TRIP |
روشن: در وضعیتِ فالت چشمکزن: در وضعیتِهشدار |
|
|
EDهای واحد |
Hz , A , V |
عدد نمایش داده شده فرکانس، جریان، ولتاژ است |
|
Hz+A |
عدد نمایش داده شده سرعت است (RPM) |
|
|
A+V |
عدد نمایش داده شده درصد است (%) |
همچنین در اینجا آموزش نحوه استفاده از دکمه ها برای تنظیمات درایو اینوت را آموزش خواهیم داد. در اینجا فرض میکنیم میخواهیم پارامتر P03.20 را که روی 180 تنظیم بوده است را تغییر دهیم به 80. شکل زیر نحوه تنظیم این پارامتر درایو اینوت را نمایش می دهد.
خطاهای اینورتر اینوت
یکی از مواردی که ما لاجرم در طول استفاده از اینورتر با آن موجه خواهیم شدو بروز خطاهای درایو اینوت است که بیانگر وجود یک اشکال در بخشی از کار یا تجهیزات است و بایستی برطرف شوند.
درصورتی که خطا (فالت) رخ داده، ابتدا منشاء آن را رفع نمایید (از پارامترهای P07.27 – P07.56 کمک بگیرید) سپس با دکمه STOP/RESET خطا را پاک کنید تا دستگاه آماده استارت مجدد شود.
ارور یا خطاهای درایو invt شامل کدهای اختصاری و نام خطا و همچنین شرح دلایل احتمالی خطا است. جدول زیر لیست خطاهای اینورتر invt می باشد.
| کدخطا | نام خطا | دلایل احتمالی و توضیحات |
| OV1 | اضافهولتاژ هنگام راهاندازی | لحظۀ استارت، موتور درحال چرخش است. اگر نه، سیستم ترمز دینامیکی (مقاومتی) اضافه کنید. |
| OV2 | اضافهولتاژ هنگام توقف | P01.08=1 قرار دهید یا P00.12 را افزایش دهید یا سیستم ترمز دینامیکی (مقاومتی) اضافه کنید. |
| OV3 | اضافهولتاژ هنگام کار | ناشی از شبکه است. اگر نه، سیستم ترمز دینامیکی (مقاومتی) اضافه کنید. |
| OC1 | اضافهجریان هنگام راهاندازی | موتور/کابل اتصالی دارد یا بار سنگین است. اگرنه، P00.11 را افزایش دهید یا P00.00 را تغییر دهید + Autotune |
| OC2 | اضافهجریانهنگامتوقف | P01.08=1 قرار دهید یا P00.12 را افزایش دهید |
| OC3 | اضافهجریان هنگام کار | موتور/کابل اتصالی دارد یا بار مشکلی دارد. اگرنه، P00.00 را تغییر دهید + Autotune |
| UV | افتولتاژ | ولتاژ ورودی بیش از حد کم است. |
| OL1 | اضافهبار موتور | تنظیمات نامی موتور و P02.27 را بررسی کنید. |
| OL3 | آلارم اضافهبار | بار را با توجه به تنظیمات P11.08 – P11.10 بررسی کنید |
| OL2 | اضافهبار اینورتر | عدم تناسب اینورتر و بار/کثیفی هیتسینگ/خرابی فن/ اضافهگرمای محیط/ عدم تهویه مناسب |
| OH1 | گرمشدن قسمت رکتیفایر | |
| OH2 | گرمشدن اینورتر | |
| oUt1 | اتصالکوتاه در فاز U خروجی | موتور/کابل/اینورتر مشکل دارد یا بار با اینورتر متناسب نیست/ اگر نه، P00.11 را افزایش دهید |
| oUt2 | اتصالکوتاه در فاز V خروجی | |
| oUt3 | اتصالکوتاه در فاز W خروجی | |
| SPI | قطع فاز ورودی | فازهای ورودی را چک کنید |
| SPO | قطع فاز خروجی | فازهای خروجی و بالانس جریانهای خروجی را چک کنید |
| PIDE | قطعبودن سنسور | اتصال سنسور(ترانسمیتر) بکمک پارامترP17.24 چک شود |
با وقوع ارور یا خطا، کد خطاهای فوق در اینورتر ذخیره می شوند. در لیست زیر کد ارور و خطاهای تا 5 فالت قبل را ملاحظه می فرمایید.
| P07.27 | کد خطای فعال |
| P07.28 | کد 1 خطا قبل |
| P07.29 | کد 2 خطا قبل |
| P07.30 | کد 3 خطا قبل |
| P07.31 | کد 4 خطا قبل |
| P07.32 | کد 5 خطا قبل |
همچنین برای 3 ارور یا خطای اخیر جزئیات کاری اینورتر اینوت در آن لحظه ثبت می شوند که از پارامترهای جدول زیر می توانید آن را ملاحظه فرمایید.
| فالت فعال | 1 فالت قبل | 2 فالت قبل | |
| فرکانس موتور | P07.33 | P07.41 | P07.49 |
| فرکانس شتاب | P07.34 | P07.42 | P07.50 |
| ولتاژ موتور | P07.35 | P07.43 | P07.51 |
| جریان موتور | P07.36 | P07.44 | P07.52 |
| ولتاژ DC-Bus | P07.37 | P07.45 | P07.53 |
| دمای اینورتر | P07.38 | P07.46 | P07.54 |
| وضعیت ترمینالهای ورودی | P07.39 | P07.47 | P07.55 |
| وضعیت ترمینالهای خروجی | P07.40 | P07.48 | P07.56 |
تنظیمات اینورتر اینوت
تنظیم اینورتر اینوت قدم بعدی است که باید انجام شود. در مراحل قبل مقدمات لازم توضیح داده شد. برای تنظیم درایو invt پارامترهای زیادی وجود دارد که ممکن است فقط تعداد کمی از این پارامترها مورد نیاز شما باشد. جهت پروگرام برنامه ایورتر اینوت پیشنهاد می شود ابتدا و قبل از تنظیم هر پارامتر دیگری، مراحل 10 گانه زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:
- همه پارامترها را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. با تنظیم P00.18=1
- مقادیر پلاکِموتور را در پارامترهای 01 تا P02.05 وارد کنید. P02.27 پارامتر حفاظت است
- دکمه QUICK/JOG را بفشارید تا موتور به آرامی بچرخد. اگر جهت چرخش اشتباه است، دو فاز را در خروجی جابجا کنید.
- فرکانس موردنیاز را در P00.10 واردنمائید. برای استفاده از ولومِدستگاه، P00.06=1 یا برای استفاده از ولومِخارجی P00.09=1 قرار دهید. همچنین توضیحاتِ P00.06 را مطالعه کنید.
- اکنون موتور را با دکمههای RUN, STOP روی کیپد، روشن/خاموش کنید. همچنین میتوانید P00.01=1 قرار داده و با قطع/وصل ترمینال S1 به COM استپ/استارت کنید.
- میتوانید شتاب افزایش و کاهش سرعت (ACC/DEC) را در 12, P00.11 تنظیم کنید.
- چنانچه نیاز به عملکرد دقیقتر و قدرتمندتری هست، P00.00=1 قرار دهید. جهت سرعتهای کم یا راهاندازی، P00.00=0 را هم امتحان کنید.(Vector Control)
- جهت افزایش دقتوقدرت، Autotune مفید است. بدینمنظور شفتِ موتور را از بار جدا کنید تا آزاد بچرخد. سپس P00.15=1 قرار دهید (اگر شفت را نمیشود آزاد کرد، P00.15=2 قرار دهید) نهایتاً دکمه RUN را زده و منتظر بمانید تا LED چشمکزنِ RUN/TUNE خاموش شود.
- اگر کنترل PID مورد نیاز است، ابتدا P00.02=1, P00.06=7 قرار داده و Set-Point را در پارامتر P09.01 وارد نمائید. اگر سنسور 2سیمه 4-20mA است، آن را به ترمینالهای AI2, +10v متصل کرده و دیپسوئیچ AI2 را روی I قرار دهید و P05.37=2 تنظیم کنید.
- درصورت نیاز به تنظیمات دیگر، از جدول لیست پارامترها در زیر استفاده نمائید.
فلوچارت زیر این مسئله را با جزئیات بیشتری نشان داده است که میتواند مورد استفاده شما قرار گیرد.
جدول تنظیمات اینورتر اینوت
در قسمت های قبل بخش های مقدماتی را برای آموزش نصب و راه اندازی و تنظیمات اینورتر اینوت را مرور کردیم. همانطور که اشاره شد برنامه اینورتر اینوت گسترده است و ممکن است شما در کار خود تنها نیاز به انجام تنها بخشی از این پروگرام اینورتر اینوت داشته باشید.
در ادامه برای تنظیمات درایو invt سایر پارامترهای مهم را بصورت جدول مختصر اشاره می کنیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
پارامترهای پایه تنظیم اینورتر invt
جدول زیر شامل پارامترهای پایه برای عملکرد درایو invt می باشد. می شود گفت مهمترین پارامترهای اینورتر invt همین جدول می باشد.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه |
| P00.00 | مُد کنترل | 0: وکتور کنترل1 │ 1: وکتور کنترل2 │ 2: کنترل V/F | 2 |
| P00.01 | محل استارت | 0: کیپد │ 1: ترمینال │ 2: شبکه مُدباس | 0 |
| P00.03 | حداکثر فرکانسِ خروجی ممکن | 50Hz | |
| P00.04 | حد بالای فرکانس کاری | 50Hz | |
| P00.05 | حد پایین فرکانس کاری | 0Hz | |
| P00.06 | محل اول تنظیمفرکانس |
0: P00.10 1: ولومِ کیپد 2: AI2 3: AI3 4: ورودی پالس 5:PLCداخلی 6: چندسرعته 7: کنترل PID 8:شبکهمُدباس |
0 |
| P00.07 | محل دوم | 2 | |
| P00.08 | حدِبالایP00.07 |
0: نسبت به P00.03 1: نسبت به محل اول (P00.06) |
0 |
| P00.09 | محل نهایی تنظیمفرکانس | 0: محل اول │ 1: محل دوم │ 2: جمع محل اول/دوم │ 3: تفریقِ محل اول/دوم │ 4: بیشترینِ محل اول/دوم │ 5: کمترینِ محل اول/دوم | 0 |
| P00.10 | فرکانسِ کیپد | تنظیم فرکانس از کیپد | 50Hz |
| P00.11 | ACC | شتاب استارت اصلی (ACC) برحسب ثانیه | |
| P00.12 | DEC | شتاب استپ اصلی (DEC) برحسب ثانیه | |
| P00.13 | جهتِ چرخش | 0: راستگرد │ 1: چپگرد │ 2: چپگرد ممنوع! | 0 |
| P00.14 | فرکانسِ کریِر | یا سوئیچینگ فرکانس (ترجیحاً تغییر ندهید) | |
| P00.15 | Autotune | 0: غیرفعال │ 1:شناساییکامل │ 2:شناساییمحدود | 0 |
| P00.16 | عملکرد AVR | 0: غیرفعال │ 1: فعال (جهت تثبیت ولتاژ) | 1 |
| P00.18 | ریستِکارخانهای | 1:ریستِتنظیمات 2:ریستِاطلاعاتِخطاها 3:قفل پارامترها | |
تنظیمات استارت/استپ درایو invt
جدول زیر شامل پارامترهای مربوط به راه اندازی و توقف اینورتر invt می باشد. پارامترهای این جدول در بسیاری از کاربری ها لازم می شود که مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت لزوم تنظیم شوند.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P01.00 | مُد استارت | 0:استارت از فرکانسP01.01 | 1: تزریق جریان DC قبل از استارت | 0 | |
| 2,3:جستجویِسرعت شفتِچرخان | |||||
| P01.01 | فرکانس استارت | 0.5 | |||
| P01.02 | مدت زمان ایستادن روی فرکانس استارت (P01.01) | s0 | |||
| P01.03 | مقدار جریان DC قبل از شروع حرکت برای P01.00=1 | 0 | |||
| P01.04 | مدت زمان تزریق جریان DC قبل از شروع حرکت | s0 | |||
| P01.05 | منحنی حرکت | 0: خطی | 1: Sشکل | 0 | |
| P01.06 | مقدار انحنای ابتدا/انتهای منحنی حرکت به شکل S | s0.1 | |||
| P01.07 | |||||
| P01.08 | روش استُپ | 0: با شیب تنظیمی | 1: خلاصکردن(Coast) | 0 | |
| P01.09 | فرکانس ترمز | فرکانس اعمال ترمز DC هنگام استپ | Hz0 | ||
| P01.10 | تاخیر ترمز | تاخیر زمانی برای اعمال ترمز DC | s0 | ||
| P01.11 | قدرت ترمز | شدت جریان ترمز DC (برحسب%) | 0 | ||
| P01.12 | مدت ترمز | مدت زمان اعمال ترمز DC | s0 | ||
| P01.13 | تاخیرِتغییرجهت | مدت زمان توقف قبل از تغییر جهت چرخش | s0 | ||
| P01.14 | فرکانسِتغییرجهت | 0: صفر | 1: P01.01 | 2: باتوجه به P01.24, P01.15 | 1 |
| P01.15 | فرکانسِ استُپ | 0.5 | |||
| P01.16 | مرجع P01.15 | 0: سرعت تنظیمی | 1: سرعت واقعی (فقط مُد وکتور) | 1 | |
| P01.17 | تاخیر استپ | زمان تاخیر در استپ است اگر P01.16=1 باشد | 0.5s | ||
| P01.18 | حفاظتِوصلِبرق | 0: عدمِاستارت 1:استارت درصورت وجودِفرمان از ترمینال | 0 | ||
| P01.19 | واکنش درایو به تنظیم فرکانسِ کمتر از P00.05 | 0 | |||
| 0: ادامه کار روی P00.05 | 1: توقف | 2: Stand-by | |||
| P01.20 | تاخیر استارت مجدد اگر فرکانس > P00.05 و P01.19=2 | 0s | |||
| P01.21 | راهاندازیمجدد درصورت قطع/وصل برق: 0: خیر 1: بله | 0 | |||
| P01.22 | زمان تاخیر راهاندازی مجدد اگر P01.21=1 باشد. | 1s | |||
| P01.23 | زمان تاخیر راهاندازی بعد از صدور فرمان استارت | 0s | |||
| P01.24 | زمان تاخیر در استپ است اگر P01.16=0 باشد | 0s | |||
| P01.25 | ولتاژِخروجیِ0Hz | 0: بدون ولتاژ | 1: با ولتاژ | 2: جریان ترمزDC | 0 |
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P01.00 | مُد استارت | 0:استارت از فرکانسP01.01 | 1: تزریق جریان DC قبل از استارت | 0 | |
| 2,3:جستجویِسرعت شفتِچرخان | |||||
| P01.01 | فرکانس استارت | 0.5 | |||
| P01.02 | مدت زمان ایستادن روی فرکانس استارت (P01.01) | s0 | |||
| P01.03 | مقدار جریان DC قبل از شروع حرکت برای P01.00=1 | 0 | |||
| P01.04 | مدت زمان تزریق جریان DC قبل از شروع حرکت | s0 | |||
| P01.05 | منحنی حرکت | 0: خطی | 1: Sشکل | 0 | |
| P01.06 | مقدار انحنای ابتدا/انتهای منحنی حرکت به شکل S | s0.1 | |||
| P01.07 | |||||
| P01.08 | روش استُپ | 0: با شیب تنظیمی | 1: خلاصکردن(Coast) | 0 | |
| P01.09 | فرکانس ترمز | فرکانس اعمال ترمز DC هنگام استپ | Hz0 | ||
| P01.10 | تاخیر ترمز | تاخیر زمانی برای اعمال ترمز DC | s0 | ||
| P01.11 | قدرت ترمز | شدت جریان ترمز DC (برحسب%) | 0 | ||
| P01.12 | مدت ترمز | مدت زمان اعمال ترمز DC | s0 | ||
| P01.13 | تاخیرِتغییرجهت | مدت زمان توقف قبل از تغییر جهت چرخش | s0 | ||
| P01.14 | فرکانسِتغییرجهت | 0: صفر | 1: P01.01 | 2: باتوجه به P01.24, P01.15 | 1 |
| P01.15 | فرکانسِ استُپ | 0.5 | |||
| P01.16 | مرجع P01.15 | 0: سرعت تنظیمی | 1: سرعت واقعی (فقط مُد وکتور) | 1 | |
| P01.17 | تاخیر استپ | زمان تاخیر در استپ است اگر P01.16=1 باشد | 0.5s | ||
| P01.18 | حفاظتِوصلِبرق | 0: عدمِاستارت 1:استارت درصورت وجودِفرمان از ترمینال | 0 | ||
| P01.19 | واکنش درایو به تنظیم فرکانسِ کمتر از P00.05 | 0 | |||
| 0: ادامه کار روی P00.05 | 1: توقف | 2: Stand-by | |||
| P01.20 | تاخیر استارت مجدد اگر فرکانس > P00.05 و P01.19=2 | 0s | |||
| P01.21 | راهاندازیمجدد درصورت قطع/وصل برق: 0: خیر 1: بله | 0 | |||
| P01.22 | زمان تاخیر راهاندازی مجدد اگر P01.21=1 باشد. | 1s | |||
| P01.23 | زمان تاخیر راهاندازی بعد از صدور فرمان استارت | 0s | |||
| P01.24 | زمان تاخیر در استپ است اگر P01.16=0 باشد | 0s | |||
| P01.25 | ولتاژِخروجیِ0Hz | 0: بدون ولتاژ | 1: با ولتاژ | 2: جریان ترمزDC | 0 |
تنظیم پارامترهای موتور در اینورتر اینوت
پارامترهای موتور بخش مهمی از تنطیمان در اینورتر invt است که با توجه به پلاک موتور و ساختار موتور بایستی تنظیم شود و در برنامه مربوطه وارد شود. جدول زیر مهمترین پارامترهای موتور را نمایش می دهد.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P02.26 | حفاظتِاضافهبار | 0:غیرفعال | 1:موتورِSelf-Cool | 2:موتورِForce-Cool | 2 |
| P02.27 | تنظیمِحفاظتِجریانی(درصدِجریانِواقعیبهجریانِنامیِموتور) | 100 | |||
| P02.28 | اصلاحِنمایشِتوان | ضریبی جهت تغییر نمایشِ توان موتور | 1 | ||
| P02.01 توان نامی(kW) | P02.05 جریان نامی(A) | P02.09 اندوکتانسِمتقابل(mH) |
| P02.02 فرکانسِنامی(Hz) | P02.06 مقاومتِاستاتور(Ω) | P02.10 جریانِ بیباری(A) |
| P02.03 سرعتِنامی(rpm) | P02.07 مقاومتِروتور(Ω) | P02.11-2.14 ضرایب4-1 اشباعِهسته |
| P02.04 ولتاژ نامی(V) | P02.08 اندوکتانسِنشتی(mH) |
تنظیمات پارامترهای وکتور کنترل و کنترل گشتاور
عموما پارامترهای وکتور کنترل در اینورتر اینوت با انجام اتوتیون تنظیم می شوند و نیازی به تنظیم دستی نیست. با این حال جدول زیر این پارامترها را نمایش می دهد. همچنین جهت کنترل گشتاور هم می توانید از پارامترهای جدول زیر استفاده نمایید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||||
| P03.00 | ضرایب P,I اول | ضرایب تناسبی/انتگرالی اول برای حلقه کنترل سرعت | |||||
| P03.01 | |||||||
| P03.03 | ضرایب P,Iدوم | ضرایب تناسبی/انتگرالی دوم برای حلقه کنترل سرعت | |||||
| P03.04 | |||||||
| P03.02 | فرکانسِسوئیچِ1 | زیر فرکانس1 فقط ضرایب اول، بالای فرکانس2 فقط ضرایب دوم و بین این دو فرکانس ترکیب ضرایب اول/دوم | 5Hz | ||||
| P03.05 | فرکانسِسوئیچِ2 | 10Hz | |||||
| P03.07 | ضرایب اصلاح لغزش در کنترلبرداری(حالت موتوری/ژنراتوری) | 100 | |||||
| P03.08 | |||||||
| P03.09 | ضرایب P,Iسوم | ضرایب PIحلقۀجریان(برای بهبود کنترل در حالت P00.00=0) | 1000 | ||||
| P03.10 | |||||||
| P03.11 | محل تنظیمِ گشتاور | 0:غیرفعال | 1: P03.12 | 2:ولومِکیپد | 3: AI2 | 4: AI3 | 0 |
| 5:ورودیِپالس | 6:چندگشتاوره | 7:شبکهمُدباس | |||||
| P03.12 | تنظیم گشتاور | تنظیم گشتاور از کیپد | 0.5 | ||||
| P03.13 | فیلتر زمانی مقدار P03.11 | 0.1s | |||||
| P03.14 | مرجعِحداکثرفرکانسِ چپگرد/راستگردکنترل گشتاور |
0: P03.16,03.17 | 1:ولومِکیپد | 2: AI2 | 3: AI3 | 0 | |
| P03.15 | 4:ورودیِپالس | 5:چندفرکانسی | 6:شبکهمُدباس | 0 | |||
| P03.16 | حداکثرفرکانسِراستگرد در کنترلِگشتاور وقتی P03.14=0 | 50Hz | |||||
| P03.17 | حداکثرفرکانسِ چپگرد در کنترلِ گشتاور وقتی P03.15=0 | 50Hz | |||||
| P03.18 | مرجعِحداکثرگشتاورِ موتوری/ترمزی |
0: P03.20, 03.21 | 2: AI2 | 4: ورودیِپالس | 0 | ||
| P03.19 | 1: ولومِکیپد | 3: AI3 | 5: شبکهمُدباس | 0 | |||
| P03.20 | حداکثر گشتاورِ موتوری وقتی P03.18=0 (%) | 180 | |||||
| P03.21 | حداکثر گشتاورِ ترمزی وقتی P03.19=0 (%) | 180 | |||||
| P03.22 | ضریب تضعیف گشتاور در بالای سرعت نامی | 0.3 | |||||
| P03.23 | حداقل گشتاور در بالای سرعت نامی | 0.2 | |||||
| P03.24 | حداکثر ولتاژ خروجی (%) | 100 | |||||
| P03.25 | مدت زمان پیشتحریکِ هسته موتور قبل از استارت | 0.3s | |||||
| P03.26 | ضریب تناسبی Flux-weakening | 1000 | |||||
| P03.27 | نمایشِسرعتِ وکتورکنترل برمبنای مقدارِ 0:واقعی 1:تنظیمی | 0 | |||||
| P03.28 | ضریب جبران اصطکاک دینامیکی/ایستا | 0 | |||||
| P03.29 | |||||||
تنظیم پارامترهای کنترل V/F
اگر در اینورتر اینوت مد کنترل روی V/F باشد، از جدول زیر می توانید برخی از پارامترهای مرتبط را تنظیم نمایید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | |||
| P04.00 | شکل منحنی V/F | 0: خطی | 1: چندنقطه | 2: توانِ 1.3 | 0 | |
| 3: توانِ 1.7 | 4: توانِ 2 | 5: استقلال V از F | ||||
| P04.01 | گشتاورِاستارت | تقویتِ گشتاور اولیه یا Boost(0% یعنی تنظیمِاتوماتیک) | 0 | |||
| P04.02 | فرکانسِ اتمام تقویتگشتاور (برحسب%) | 0.2 | ||||
| P04.03-04.08 | نقاط V/F | تنظیمات تعیین نقاط V/F وقتی P04.00=1 باشد. | ||||
| P04.09 | لغزشِ موتور | درصدِ لغزش یا Slip موتور (100% یعنی لغزش نامی) | 100 | |||
| P04.10 | ضریب کنترل نوسان در فرکانس های پایین/بالا | 10 | ||||
| P04.11 | ||||||
| P04.12 | تعیین مرز فرکانس مربوط به P04.10 , P04.11 | 30Hz | ||||
| P04.26 | کاهشِمصرفِانرژی | کاهشِاتوماتیک مصرفِانرژیِ پمپوفن 0:غیرفعال 1:فعال | 0 | |||
| P04.27 | مرجعِ ولتاژ برایِP04.00=5 |
0: P04.28 | 2: AI2 | 4:ورودیِپالس | 6: PID | 0 |
| 1:ولومِکیپد | 3: AI3 | 5:چند ولتاژه | 7:شبکهِمُدباس | |||
| P04.28 | مقدار درصدِ ولتاژ وقتی P04.27=0 باشد | 100 | ||||
| P04.29 | شتاب افزایش و کاهش ولتاژ |
شتاب افزایش و کاهش ولتاژ وقتی P04.00=5 باشد | 5s | |||
| P04.30 | 5s | |||||
| P04.31 | حداکثر و حداقل ولتاژ | حد بالا/پایین ولتاژ وقتی P04.00=5 باشد (برحسب%) | 100 | |||
| P04.32 | 0 | |||||
| P04.33 | ضریب تضعیف ولتاژ در بالای سرعت نامی | 1 | ||||
تنظیمات پارامترهای دیجیتال و آنالوگ ورودی
در درایو اینوت چنانچه نیاز دارید برنامه دیجیتال ورودی را پروگرام کنید می توانید از جدول زیر استفاده نمایید. همچنین پارامترهای آنالوگ ورودی هم در جدول زیر دیده می شوند.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P05.00 | مُد ترمینالِHDI | 0: ورودیِ پالس | 1: ورودیِ دیجیتال | 0 | |
| P05.01 | ترمینال S1 | 0: غیرفعال | 16:سرعتِاول | 29: P03.11=0 | 1 |
| 1: راستگرد | 17:سرعتِدوم | 30:منعِACC/DEC | |||
| 2: چپگرد | 18:سرعتِسوم | 31:شمارشِ کانتر | |||
| 3:استپِلحظهای | 19:سرعتِچهارم | 33:مکثِUP/Down | |||
| 4: جاگراستگرد | 20:مکثِچندسرعت | 34: ترمز DC | |||
| 5: جاگچپگرد | 21:انتخابِشتاب1 | 36: P00.01=0 | |||
| 6: استپِخلاصی | 22:انتخابِشتاب2 | 37: P00.01=1 | |||
| 7: ریستِ فالت | 23:استپِ PLC | 38: P00.01=2 | |||
| 8: مَکث | 24:مکثِ PLC | 39:پیشتحریک | |||
| 9: فالت خارجی | 25:مکثِ PID | 40:ریستِkWhشُمار | |||
| P05.02 | ترمینال S2 | 10:افزایشِسرعت | 26:استپِتراورس | 41:حفظِkWhشُمار | 4 |
| P05.03 | ترمینال S3 | 11:کاهشِسرعت | 27:مکثِتراورس | 42:توقفِاضطراری | 7 |
| P05.04 | ترمینال S4 | 12:حذفِسرعت | 28:ریستِکانتر | 61:تغییرِP09.03 | 0 |
| P05.09 | ترمینالHDIاگرP05.00=1 | 13تا15: شیفتبین محل تنظیم فرکانس اول/دوم/نهایی | 0 | ||
| P05.10 | پُلاریتۀ ورودیها | قطع/وصل بودن اولیه ترمینالهای فوق (بصورت هِگز) | 0 | ||
| P05.11 | فیلتر زمانی | فیلتر زمانی سوئیچهای فوق | 0.01s | ||
| P05.13 | چگونگی استپ/ استارت 2/3 سیمه |
0:دو سوئیچِراستگرد/چپگرد 1: دو سوئیچِاستارت/جهت | 0 | ||
| 2: دو پوشباتومِ استپ/استارت + یک سوئیچِ جهت | |||||
| 3: سه پوشباتومِ راستگرد/چپگرد/استپ | |||||
| P05.14 | تاخیر زمانی | تاخیر زمانی در عملکرد بعد از قطع/وصل ترمینالهای فوق | 0s | ||
| -5.31 | |||||
| P05.32 | حدِ بالا/پایین ولتاژِ ولوم |
حدِ بالا/پایین ولتاژ ورودی آنالوگِ ولومِ کیپد | 0v | ||
| P05.34 | 10v | ||||
| P05.33 | حدِ بالا/پایین کمیتِ مربوطه |
حدِ بالا/پایین کمیتِ (فرکانس، گشتاور …) مرتبط با ولومِ کیپد | 0 | ||
| P05.35 | 1 | ||||
| P05.37 | حدِ بالا/پایین سیگنالِ AI2 |
حدِ بالا/پایین ولتاژ یا جریان ورودی آنالوگ AI2 (در مُد جریانی 10v=20mA) | 0v | ||
| P05.39 | 10v | ||||
| P05.38 | حدِ بالا/پایین کمیتِ مربوطه |
حدِ بالا/پایین کمیتِ(فرکانس، گشتاور …) مرتبط با AI2 | 0 | ||
| P05.40 | 1 | ||||
| P05.42 | حدِ پایین/وسط/ بالایِسیگنالِAI3 |
حدِ پایین/وسط/بالایِ ولتاژ ورودی آنالوگ AI3 | -10v | ||
| P05.44 | 0v | ||||
| P05.46 | 10v | ||||
| P05.43 | حدِ پایین/وسط/ بالایِکمیتِمربوط |
حدِ پایین/وسط/بالای کمیتِ (فرکانس، گشتاور …) مرتبط با ورودی آنالوگ AI3 | -1 | ||
| P05.45 | 0 | ||||
| P05.47 | 1 | ||||
| P05.50 | حدِ بالا/پایین فرکانسِ HDI |
حدِ بالا/پایین فرکانسِ پالس ورودیHDI(برحسبkHz) | 0 | ||
| P05.52 | 50 | ||||
| P05.51 | حدِ بالا/پایین کمیتِ مربوطه |
حدِ بالا/پایین کمیتِ(فرکانس، گشتاور …) مرتبط با ورودی پالس HDI | 0 | ||
| P05.53 | 1 | ||||
| P05.xx | فیلترِ سیگنالها | P05.36:ولوم P05.41: AI2 P05.48: AI3 P05.54: HDI | 0.1s | ||
تنظیمات پارامترهای رله، دیجیتال و آنالوگ خروجی
در درایو invt چنانچه نیاز دارید برنامه دیجیتال و رله خروجی را پروگرام کنید می توانید از جدول زیر استفاده نمایید. همچنین برنامه آنالوگ خروجی هم در جدول زیر دیده می شوند.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P06.01 | ترمینال Y1 | 0: غیرفعال | 8: فرکانسِنهایی | 16و17: تکمیلِ مرحله/سیکلِ PLC |
0 |
| 1:درحالکار | 9: فرکانسِصفر | ||||
| 2: راستگرد | 10: P00.04 | 18: P08.25 | |||
| 3: چپگرد | 11: P00.05 | 19: P08.26 | |||
| 4: جاگ | 12: آمادۀ کار | 20: فالتِ خارجی | |||
| 5: فالت | 13:پیشتحریک | 22: P08.27 | |||
| P06.03 | ترمینال RO1 | 6: P08.32 | 14: P11.09 | 23:خروجیِ مجازی | 1 |
| P06.04 | ترمینال RO2 | 7: P08.34 | 15: P11.11 | 24:کفایتِولتاژِDC-Bus | 5 |
| P06.05 | پُلاریتۀخروجیها | NO/NC بودن ترمینالهای فوق (بصورت هِگز) | 0 | ||
| P06.06-06.13 | تاخیر زمانی | تاخیر در قطع/وصل ترمینالهای فوق (ON/OFF Delay) | 0s | ||
| P06.14 | ترمینال AO1 | 0:فرکانسِموتور | 7:توانِ موتور | 12: AI3 | 0 |
| 1:فرکانسِتنظیمی | 8:گشتاورِتنظیمی | 13:ورودیِپالس | |||
| 3:دورِ موتور | 9:گشتاورِموتور | 14و15:ازمُدباس | |||
| 4و5:جریانِموتور | 10:ولومِ کیپد | 22:جریانِگشتاور | |||
| P06.15 | ترمینال AO2 | 6:ولتاژِ موتور | 11: AI2 | 2و23:فرکانسِشتاب | 0 |
| P06.17 | حدِ بالا/پایین کمیتِ AO1 |
حدِ بالا/پایین کمیتِ(فرکانس، گشتاور …)مربوط بهAO1 | 0 | ||
| P06.19 | 1 | ||||
| P06.18 | حدِ بالا/پایین سیگنالِ AO1 |
حدِ بالا/پایین ولتاژ یا جریان AO1 (در مُد جریانی 0.5v=1mA) | 0v | ||
| P06.20 | 10v | ||||
| P06.22 | حدِ بالا/پایین کمیتِ AO2 |
حدِ بالا/پایین کمیتِ(فرکانس، گشتاور …)مربوط بهAO2 | 0 | ||
| P06.24 | 1 | ||||
| P06.23 | حدِ بالا/پایین سیگنالِ AO2 |
حدِ بالا/پایین ولتاژ یا جریان AO2 (در مُد جریانی 0.5v=1mA) | 0v | ||
| P06.25 | 10v | ||||
| P06.xx | فیلترِ AO1,2 | فیلتر زمانی سیگنال: P06.21: AO1 P06.26: AO2 | 0s | ||
تنظیم پارامترهای سیستمی در درایو invt
در جدول زیر می توانید لیست پارامترهای سیستمی را در درایو INVT ملاحظه کنید. ممکن از نیاز به تنظیم برخی از آنها داشته باشید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | |
| P07.00 | رمز حفاظتی | پسوورد برای تنظیم پارامترها | 0 | |
| P07.02 | عملکرد دکمهها | یکان: دکمه QUICK/JOG 0:غیرفعال 1:جاگ 2:تغییرنمایش بکُمکSHIFT 3:تغییر جهت 4:ریستِ مقدارUP/Down 5:استپِ خلاصی 6:شیفتِ P00.01 |
دهگان: قفلِ دکمهها 0: باز 1: قفل 2: قفلِ فقط PRG/ESC |
01 |
| P07.03 | شیفتِ P00.01 | تنظیمِ شیفت بین مقادیرِ مختلفP00.01با QUICK/JOG | ||
| P07.04 | تنظیم STOP | امکان استپ موتور با STOP/RST در حالتهای مختلف | ||
| P07.05-07.07 | مانیتور ترتیبی با دکمه SHIFT | انتخاب پارامترهای مختلف برای مانیتور با استفاده از فشردن متناوب دکمه SHIFT در حالت کار یا توقف | ||
| P07.08-07.10 | ضرایب جهت تغییر نمایش | ضرایب جهت اصلاح مقدار نمایش داده شده برای مقادیر فرکانس، سرعت دورانی و خطی | 1 | |
| P07.11 | نمایش دمای ماژول ورودی یکسوساز (°C) | ● | ||
| P07.12 | نمایش دمای ماژول خروجی اینورتر (°C) | ● | ||
| P07.13 | نمایش ورژن نرم افزار دستگاه | ● | ||
| P07.14 | نمایش ساعت کارکرد موتور | ● | ||
| P07.15-P07.16 | نمایش انرژی مصرفی برحسب kWh | ● | ||
| P07.18-P07.20 | نمایش مقادیر نامی توان/ولتاژ/جریان اینورتر | ● | ||
تنظیم پارامترهای پیشرفته اینورتر invt
جدول زیر تنظیمات پارامترهای پیشرفته را در درایو اینوت invt نمایش می دهد.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه |
| P08.00-08.05 | ACC/DEC 2,3,4 | شتابهای استارت/استپ 2و3و4 – قابل انتخاب با DI | |
| P08.06 | فرکانس جاگ | 5Hz | |
| P08.07P08.08 | شتابهای جاگ | شتاب ACC/DEC حرکت جاگ | |
| P08.09-08.14 | فرکانس پرش | فرکانسهای پرش 1تا3 و دامنه پرش هرکدام | 0Hz |
| P08.15-08.18 | عملکرد تراورس | تنظیمات مربوط به عملکرد Traverse | |
| P08.19 | تعدادِ اعشار | یکان: برایِ سرعتِخطی دهگان: برایِ فرکانس | 0 |
| P08.20 | کالیبراسیونِآنالوگ | 0: غیرفعال 1: فعال | 1 |
| P08.21 | شتابِتوقفِاضطراری | شتابِ توقف (DEC) اضطراری (0 یعنی استپِ خلاصی) | 0s |
| P08.25 | شمارش نهایی و میانی کانتر |
با رسیدن تعداد شمارش کانتر به هریک از این مقادیر یک رله برای فعال شدن قابل تنظیم است. | 0 |
| P08.26 | 0 | ||
| P08.27 | زمانِکارکردِموتور | دقایق کارکرد موتور برای فعال شدن رله تنظیمشده | 0min |
| P08.28 | دفعاتِریستِفالت | تعداد دفعات ریستِ اتوماتیک فالت و استارت مجدد | 0 |
| P08.29 | تاخیر در ریست | تاخیر زمانی بین وقوع فالت تا استارت اتوماتیک | 1s |
| P08.30 | نرخِ بالانس | نرخِ واکنش به نابالانسیِ بار در سیستمِ متصلبه چنددرایو | 0Hz |
| P08.32 | فرکانس 1و2 برای عملکرد رله |
با رسیدن فرکانس موتور به این مقادیر، رله تنظیم شده مربوطه فعال میشود. | 50Hz |
| P08.34 | 50Hz | ||
| P08.33 | دامنۀتاخیر 1و2 در قطع رلهها |
دامنه تاخیر فرکانسی برای قطع رله فعالشده در P08.32 | 0.05 |
| P08.35 | دامنه تاخیر فرکانسی برای قطع رله فعالشده در P08.34 | 0.05 | |
| P08.36 | دامنۀعملکرد رله | دامنه فعال شدن رله در تنظیم روی فرکانس نهایی(8) | 0Hz |
| P08.37 | ترمز دینامیکی | عملکرد چاپر ترمز دینامیکی(مقاومتی): 0:غیرفعال 1:فعال | 0 |
| P08.38 | ولتاژِعملکردچاپر | ولتاژِعملکرد چاپر ترمز (اگر ولتاژ نُرمال است تغییر ندهید) | |
| P08.39 | عملکردِ فن درایو | 0: عملکرد بهینه 1: دائماً روشن | 0 |
| P08.40 | تنظیماتPWM | تنظیمات نوع PWM و محدودیت فرکانس سوئیچینگ | |
| P08.41 | OverModulation | تنظیمات پیشرفته نوع مدولاسیون موج خروجی | |
| P08.42-08.47 | تنظیمات اضافی مربوط به ولومِ کیپد و UP/Down | ||
| P08.48P08.49 | تنطیم انرژی مصرفی اولیه درایو برحسب kWh | ||
| P08.50 | ترمز Flux | قدرتِ ترمز Flux (تخلیه انرژی ترمزی درون هسته موتور) | 0 |
| P08.51 | ضریب اصلاح نمایش جریان ورودی در پارامتر P17.35 | 0.56 |
پارامترهای کنترل PID در اینورتر اینوت
برای تنظیم پارامترهای کنترل PID در درایو اینوت می توانید از جدول زیر استفاده کنید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | ||
| P09.00 |
محل تنظیم Set-Point |
0: P09.01 | 1:ولومِکیپد | دو :AI2 سه:AI3 | 0 |
| 4:ورودیِپالس | 5:چندپلهای | 6:شبکهمُدباس | |||
| P09.01 | تنظیم Set-Point از کیپد وقتی P09.00=0 باشد | 0 | |||
| P09.02 |
محل اتصال فیدبک/سنسور |
0: ولومِکیپد | 1: AI2 | 2: AI3 | 0 |
| 3: چندپلهای | 4: شبکهمُدباس | 5: بیشترینِ AI2, AI3 | |||
| P09.03 | مشخصۀسیستم | با افزایش دور موتور، مقدار سنسور 0:زیاد 1:کم میشود | 0 | ||
| P09.04-09-06 | ضرایب P, I, D | ضریبP: P09.04 ضریبI: P09.05 ضریبD: P09.06 | |||
| P09.07 | نمونهبرداری | فاصله زمانی نمونهبرداری از فیدبک/سنسور | 0.1s | ||
| P09.08 | اختلاف مجاز | محدودۀ مُجاز خطا که در آن محدوده دور ثابت میماند | 0 | ||
| P09.09 |
حداکثر و حداقل فرکانس |
حداقل/حداکثر فرکانس مجاز در کنترل PID (برحسب %) | 100 | ||
| P09.10 | 0 | ||||
| P09.11 |
تشخیص قطع فیدبک/سنسور |
اگر مقدار فیدبک کمتر از P09.11 باشد و زمانی به اندازۀ P09.12 هم سپری شود، اعلام فالت PIDE میشود | 0 | ||
| P09.12 | 1s | ||||
| P09.15 | شتابACC/DEC | شتاب استارت/استپ در حالت کنترل PID | 0s | ||
| P09.16 | فیلتر PID | فیلتر زمانی خروجی PID | 0s | ||
| P09.17-P09.21 | ضرایب P, I, D دوم | تنظیمات ضرایب PID دوم برای اعمال در فرکانسهای پایین و ترکیب با ضرایب PID اصلی (P09.04-P09.06) | |||
برای کنترل فشار آب یک مجتمع ساختمانی با کنترل PID که سنسور 10bar جریانی 4ma-20ma است. میخواهیم فشار روی 4ma فیکس بماند. بعد از وصل کلید K، پمپ شروع به کار می کند و سرعت آن توسط درایو به نحوی تنظیم میشود که فشار مد نظر را ایجاد کند.
| تنظیم پارامتر | شرح پارامتر | تنظیم پارامتر | شرح پارامتر |
| P00.01=1 | محل استارت/استپ | P00.05=35 | فرکانس Sleep |
| P00.06=7 | محل تنظیم فرکانس | P00.11=3s | شتاب استارت |
| P00.12=3s | شتاب استپ | P01.19=2 | فعال کردن Sleep |
| P01.20=3s | تاخیر قبل Wakeup | P02.01…05 | پارامترهای نامی موتو ر |
| P05.37=2 | حداقل مقدار فیدبک (4mA) | P09.00=0 | Set-Point محل |
| P09.01=40% | Set-Point تنظیم | P09.02=1 | محل سنسور (AI2) |
PLC داخلی و مالتی اسپید درایو اینوت
برای استفاده از PLC داخلی و مالتی اسپید اینورتر invt می توانید پارامترهای مندرج در جدول زیر را تنظیم کنید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه |
| P10.00 | تکرارِسیکلِPLC | 0:فقط1سیکل 1:ادامۀکار در دور نهایی 2:تکرارِسیکل | 0 |
| P10.01 | ذخیره وضعیت | وضعیتPLC درصورت قطع برق: 0:عدمِذخیره 1:ذخیره | 0 |
| P10.02-P10.33 | 16پلۀفرکانس و زمانِ هرکدام |
پارامترهایِزوج(مثلاP10.06): فرکانسِپله (-100…100%) | |
| پارامترهایِفرد(مثلاP10.07): زمان کارکردِ فرکانس متناظر | |||
| P10.34-P10.35 | انتخابِ شتاب ACC/DEC |
انتخاب از بینِ شتابهای 4-1 برای 16پلۀ سرعت فوق. | |
| پیشفرض ACC/DEC اصلی است (P00.11, P00.12) | |||
| P10.36 | نقطۀشروعِPLC | 0:استارت از ابتدا 1:از آخرین نقطه کارکردِ قبلِ توقف | 0 |
| P10.05 | واحد زمان | واحد پارامترهای زمانِ کارکرد پلهها: 0:ثانیه 1:دقیقه | 0 |
تنظیمات حفاظتی اینورتر اینوت
برای تغییر تنظیمات حفاظتی اینورتر اینوت می توانید از پارامترهای مندرج در جدول زیر استفاده نمایید.
| پارامتر | نام پارامتر | تنظیمات | تنظیم کارخانه | |
| P11.01 | هنگام افتِولتاژ لحظهای شبکه |
0:تداوم کارکرد با کاهش دور مدیریتشده 1:اعلام فالت | 0 | |
| P11.02 | شیب کاهش دور درحالت P11.01=0 (برحسب Hz/s) | 10 | ||
| P11.03 | هنگامِاضافهولتاژ در کاهشدور |
0:اعلام فالت 1:مدیریت اضافهولتاژ با عدمِ کاهش دور | 1 | |
| P11.04 | مقدار اضافه ولتاژ برای حالت P11.03=1 (برحسب%) | 130 | ||
| P11.05 | برای غیرفعال کردن حفاظت جریانی (پیشفرض فعال است) | |||
| P11.06 | محدودیتجریان | محدودکردن جریانِموتور با کاهش دور(هنگام کارِعادی) یا با توقف افزایشدور (هنگام شتابگیری-ACC) | 1.6 | |
| P11.07 | شیبِکاهشدور | 10Hz/s | ||
| P11.09 | جریانِعملکردِرله | اگر جریان موتور از P11.09 بیشتر شود و مدت زمانی به اندازه P11.10 ادامه یابد، رله تنظیمشده عمل میکند | 1.5 | |
| P11.10 | زمانِتأخیرِعملکرد | 1s | ||
| P11.11 | جریانِعملکردِرله | اگر جریان موتور از P11.11 کمتر شود و مدت زمانی به اندازه P11.12 ادامه یابد، رله تنظیمشده عمل میکند | 0.5 | |
| P11.12 | زمانِتأخیرِعملکرد | 1s | ||
| P11.13 | تنظیمِ عملکردِ رلۀ فالت |
یکان:هنگام فالتِ آندر ولتاژ | دهگان:هنگامِریستِاتوماتیکِ | 0 |
| 0:فعال 1:غیرفعال | فالت: 0:فعال 1:غیرفعال | |||
| P11.14 | انحرافِ سرعت | اگر اختلاف سرعت واقعی با تنظیمی بیش از P11.14 باشد و مدت زمانی به اندازه P11.15 طول بکشد، فالت میدهد | 0.1 | |
| P11.15 | زمانِتأخیرِعملکرد | 0.5s | ||
| P11.00 | یکان: حفاظتِ قطعفازِ . ورودی (نرمافزاری) 0:غیرفعال 1:فعال |
دهگان: حفاظتِ قطعفازِ . خروجی (نرمافزاری) 0:غیرفعال 1:فعال |
صدگان: حفاظتِقطعفازِ . ورودی (سختافزاری) 0:غیرفعال 1:فعال |
010 یا 110 |
| P11.16 | یکان: کاهش اتوماتیک دور در صورت افت ولتاژ شبکه 0:غیرفعال 1:فعال |
دهگان: سوئیچ اتوماتیک به ACC/DEC دوم در بالای فرکانس P08.36 0:غیرفعال 1:فعال |
0 | |
پارامترهای مانیتورینگ اینورتر اینوت
برای بررسی وضعیت کار درایو اینوت بایستی مقادیر پارامترهای مانیتورینگ اینورتر را بررسی فرمایید. جدول زیر لیست پارامترهای مهم مانیتور وضعیت اینورتر اینوت را نمایش می دهد.
| پارامتر | نام پارامتر | پارامتر | نام پارامتر | پارامتر | نام پارامتر |
| P17.00 | فرکانسِتنظیمی | P17.11 | ولتاژ DC-Bus | P17.22 | ورودی پالس |
| P17.01 | فرکانس موتور | P17.12 | دیجیتالهای ورودی | P17.23 | ستپوینت PID |
| P17.03 | ولتاژ موتور | P17.13 | رلههای خروجی | P17.24 | فیدبک PID |
| P17.04 | جریان موتور | P17.15 | گشتاور تنظیمی | P17.25 | Cosφ موتور |
| P17.05 | سرعت موتور | P17.18 | شمارش کانتر | P17.26 | کارکردِموتور(min) |
| P17.08 | توان موتور | P17.19 | ولومِ کیپد | P17.35 | جریان ورودی |
| P17.09 | گشتاورموتور | P17.20 | AI2 | P17.37 | دفعات اضافه بار |
| P17.10 | فرکانس روتور | P17.21 | AI3 | P17.38 | خروجی PID |
درباره INVT
کمپانـی INVT بعنـوان یکـی از بزرگترین سـازندگان کنترل دور موتور در قارٔه آسـیا از زمـان تاسـیس در سـال 2002 بـر دو حـوزه اتوماسـیون صنعتی و انـرژی الکتریکـی متمرکـز بـوده اسـت و در ایـن راسـتا بیـش از 1085 اختـراع ثبـت شـده و 12 مرکـز تحقیـق و توسـعه دارد. این شـرکت موفق بـه دریافـت جایـزه ملی «شـرکت برتـر تکنولوژیـک» در زمینـه الکترونیک صنعتـی، کنتـرل اتوماتیک و IT شـده اسـت. INVT در حـال حاضـر دارای 16 شـرکت تابعـه، بیـش از 3500 کارمنـد، افـزون بـر 30 دفتـر داخلـی و مرکـز خدمـات پـس از فـروش و 8 شـعبه خارج از کشور میباشـد.
دفتر مرکزی اینوت در شهر شنزن چین قرار دارد.
محصولات الکتریکی: محصـولات ایـن شـرکت در زمینه اتوماسـیون صنعتـی، شـبکه بـرق، ترانزیـت ریلـی و خودروهـای برقـی اکنـون بطـور گسـترده در بیـش از 60 کشـور دنیـا عرضـه میشـوند.